Nori-wrap

Je zag ze even geleden misschien al wel op mijn instagram verschijnen: de nori-wraps! Een middenweg tussen wraps en sushi, maar zonder de koolhydraten. Ideaal wanneer je deze laatste, net als mij,  ’s avonds zo veel mogelijk uit je maaltijd wil schrappen.

10639658_10205190489075395_8074011398901640063_n

BENODIGDHEDEN (1 persoon)

  • 2 nori-vellen
  • Philadelphia
  • 1/2 avocado
  • kerstomaatjes (ik gebruikte gele, maar rode zijn net zo lekker!)
  • 3 sneetjes gerookte zalm

BEREIDING

Leg de ruwe kant van het nori-vel naar boven en beleg de ene helft met gerookte zalm en besmeer de andere helft met philadelphia. Leg, net als bij sushi, aan de kant het kortste bij jou een reepje avocado over de gehele breedte, met daarbovenop de  gehalveerde kerstomaatjes. En dan rollen maar! Met deze hoeveelheid ingrediënten kan je 2 rollen maken (die ik persoonlijk voor het gemak halveer). Klaar in een handomdraai en superlekker! Genieten maar!

Wat vind jij van deze nori-rollen? Wat is jouw favoriete vulling? Ik hoor graag jullie suggesties!

Geef een reactie

