Avocado-pasta

Zin een eens iets anders? Kies dan voor deze lekker frisse pasta!

Het bevat avocado, limoensap, basilicum en wat look. Eerst was ik zelf nogal sceptisch over de combinatie, maar ik ben wel fan van al deze ingrediënten op zich, dus waagde ik het er maar op. En het was een succes! Een gezond succes dan nog wel!

10702190_10204220588308482_1097608172388563008_n

Basilicum bevat namelijk veel ijzer, waardoor het plantje goed is voor wie bloedarmoede wil voorkomen. Het zou het lichaam ook helpen bij het bestrijden van schadelijke vrije radicalen en daarmee helpen kanker te voorkomen. Dat avocado’s bovendien ook nog eens boordevol goede voedingsstoffen zitten moet ik je niet nog eens vertellen. Koken dus maar!

INGREDIENTEN 2 personen

– 1 avocado

– een handjevol verse basilicum blaadjes

– 2 teentjes look

– limoensap (+/- 1/2 limoen)

– scheutje notenolie

536258_10204220586508437_6784463015824632767_n

BEREIDING

Mix alle ingrediënten samen in een blender. Kook een pasta naar keuze gaar (ik koos voor glutenvrije pasta). Meng vervolgens de saus door de pasta en serveer met wat geroosterde pijnboompitten of wat kerstomaatjes.

Smakelijk!

Hebben jullie zelf nog favoriete gerechtjes met avocado? Ik hoor graag wat jullie van dit gerechtje vinden. 

2 gedachtes over “Avocado-pasta

Geef een reactie

