Gezonde wafels

Niets zo zalig als een luie zondagse brunch! Wanneer deze gezonde wafels dan nog op mijn bord liggen, getopt met vers gesneden fruit, ben ik pas helemaal in de zevende hemel! En die hemel ziet er ongeveer zo uit:


1234231_10203670945207748_8780814639627425715_n

 

Simpel, maar helemaal perfect als je het mij vraagt! Zeker als ik het kan delen met Le Boyfriend!

Heb ik je doen watertanden? Don’t worry, hieronder vind je het recept!

INGREDIËNTEN

– 180 gr havermout

– 500 ml (hazelnoot)melk

– 1 tl bakpoeder

– 1 rijpe banaan

– 1 eetlepel honing (heb je het graag zoet mag je er altijd wat extra bij doen)

– vanille (poeder of aroma)

– snuifje zout

BEREIDING

Heel simpel: alle benodigdheden mixen in de blender en bakken in het wafelijzer. Ik gebruik voor dit beslag altijd het wafelijzer met “de hartjes”.

Vergeet niet het wafelijzer voor het bakken in te vetten en heel heet te laten worden om te voorkomen dat het beslag blijft plakken.

Je doet het ijzer best ook niet te vroeg open. Ik weet dat je heel nieuwsgierig zal zijn (zeker bij de eerste) en dat de heerlijke geur je zal doen popelen, maar laat het ijzer zeker 5 minuten dicht voor je een eerste kijkje neemt. Zijn ze goudbruin? Dan zijn ze klaar! Geniet ervan!

 

10550894_10203670946527781_1640181709167783072_n

Ook in hogere sferen door deze hemelse wafels? Laat het me dan zeker weten!

6 gedachtes over “Gezonde wafels

    1. Plat, bedoel je daarmee taai? Ze zijn inderdaad niet van dezelfde structuur als gewone wafels. Ze benaderen meer de structuur van havermout-pannenkoekjes. Maar als je ze vers eet hebben ze in mijn ervaring wel wat crisp. Op voorwaarde dat je ze lang genoeg laat bakken natuurlijk 😉

Geef een reactie

