Banana Split Havermout

10561672_10203792783373626_3234881347305898232_n

Oké, ik ben eruit: deze havermout-combo kan ik met een gerust hart mij favoriet noemen! Best gek, want eigenlijk ben ik niet zo gek van banaan en zwarte chocolade op zich… en heb ik ook nooit helemaal die banana-split-toestanden in de ijs-variant gesnapt. Maar deze combinatie met havermout is gewoonweg goddelijk! Ik hoef – of kan – er niet echt veel meer woorden aan vuil te maken. Aan de slag!

BENODIGDHEDEN

– 40 gram havervlokken

– 250 ml melk (ik gebruik hazelnootmelk, maar je kan hier natuurlijk zelf kiezen)

– 1/2 banaan

– 1 reepje pure chocolade

– 1 koffielepel raw cacao-poeder

BEREIDING

Kook de havervlokken en de melk tot een havermoutpapje en voeg het cacaopoeder toe (Geen rauwe cacaopoeder in huis? Geen probleem! Een beetje extra chocolade erin smelten werkt ook prima).

Snij de banaan in plakjes en snij de chocolade in fijne stukjes. Hiermee beleg je je havermout eens die klaar is.

Meer is niet aan. Smullen maar!

 

Wat vind jij ervan? Heb jij een andere favoriete ontbijt-combo? Laat het me hieronder gerust weten!

 

Een gedachte over “Banana Split Havermout

Geef een reactie

