Stay Hydrated // Citrus-Munt Water

Op zomerdagen zoals we die de laatste dagen hebben gehad, is het belangrijk veel te drinken. Niet alleen omdat we veel vocht verliezen, maar om diverse redenen. Denk maar aan gewichtsverlies, voor een gezonde huid, om ons lichaam te zuiveren van gifstoffen en afvalproducten, voor een betere spijsvertering, …

Zelf heb ik het vaak moeilijk met mijn aanbevolen hoeveelheid water binnen te krijgen. Enkele tips die ik zelf toepas zijn koffie vervangen door thee, een glas water drinken voor de maaltijd (helpt ook het hongergevoel te verminderen), altijd een flesje water bij de hand hebben, heel wat ijsblokjes in je drankje doen (het gesmolten ijs lengt je drankje een beetje aan, want alle beetjes helpen) en mijn favoriet: je water een smaakje geven.

10479073_10203427448680487_2859359087248786030_n

Je kan natuurlijk grijpen naar die lekker stroperige grenadine, maar ik verkies een meer natuurlijke manier die bovendien beter is voor “de lijn”. De dag op voorhand maak ik geregeld een Citrus-Munt Watertje in een drinkbus, zodat ik de dag daarna zeker voldoende drink. Wat je nodig hebt is

– muntblaadjes

– schijfjes citroen of appelsien

– water

Doe alles samen in je drinkbus en laat een nachtje in de frigo staan. Zo simpel is het!

Nog steeds niet voldoende smaak? Je kan ook een kannetje thee zetten en dit laten afkoelen in de koelkast met de muntblaadjes en citrus erin. Zo heb je de dag erna een lekkere en gezonde iced tea.

Bottoms up!

Geef een reactie

